TODAY.AZ / Politics

Azerbaijan accuses Russian TV channel of bias

24 July 2014 [10:25] - TODAY.AZ
Azerbaijani Presidential Administration's Deputy Head and Director of Administration's Foreign Relations Department, Novruz Mammadov accused Russian channel RBC of a biased policy, contrary to Moscow's position on Nagorno-Karabakh.

"Contrary to official Moscow's policy, Russian RBC implements a biased policy on Nagorno-Karabakh by hosting 2 Armenians on the show," Mammadov tweeted.

Mammadov added that self-professed impartial channel RBC regrettably serves insidious purposes.

"RBC aims to shape opinion through deceiving public with false information," he said.

RBC TV channel invited adviser to "NKR foreign minister" Arsen Melik-Shakhnazarov and another Armenian political analyst to one of its shows and presented the separatist Nagorno-Karabakh regime as "Nagorno-Karabakh Republic".

The conflict between the two South Caucasus countries began in 1988 when Armenia made territorial claims against Azerbaijan.

As a result of the ensuing war, in 1992 Armenian armed forces occupied 20 percent of Azerbaijan, including the Nagorno-Karabakh region and seven surrounding districts.

The two countries signed a ceasefire agreement in 1994. The co-chairs of the OSCE Minsk Group, Russia, France and the U.S. are currently holding peace negotiations.

Armenia has not yet implemented four U.N. Security Council resolutions on the liberation of the Nagorno-Karabakh and the surrounding regions.


/Trend/

URL: http://www.today.az/news/politics/135645.html

Print version

Views: 582

Connect with us. Get latest news and updates.

Recommend news to friend

  • Your name:
  • Your e-mail:
  • Friend's name:
  • Friend's e-mail: